Wybrane elementy kształcenia praktycznego w opinii studentów pielęgniarstwa
Abstrakt
Wstęp. Umożliwienie studentom wyrażenia swych sądów dotyczących zadowolenia z kształcenia zawodowego jest jednym z ważnych elementów oceny procesu kształcenia dokonywanym przez nauczycieli. Stanowi to istotny element monitorowania jakoci kształcenia.
Cel pracy. Poznanie opinii studentów studiów I stopnia na kierunku pielęgniarstwa, dotyczących realizacji pierwszych zajęć praktycznych w warunkach szpitalnych.
Materiał i metody. W badaniach wykorzystano autorski kwestionariusz ankiety. Wyniki badań poddano analizie statystycznej z wykorzystaniem testu chi-kwadrat.
Wyniki i wnioski. Stwierdzono, że poziom zadowolenia studentów z realizacji procesu kształcenia zawodowego w ramach zajęć praktycznych z podstaw pielęgniarstwa utrzymuje się na poziomie średnim. Pierwsze zajęcia praktyczne dały studentom pielęgniarstwa w większoci możliwość pozytywnej weryfikacji decyzji o wyborze zawodu.
Problemy Pielęgniarstwa 2008; 16 (3): 280-284
Introduction. One of the major elements of marking educational process held by teachers is enabling students to express their opinions about the satisfaction with education. It is an essential part of supervising the quality of education.
Aim. The main aim of the pilot study was learning about opinions held by students of 1st degree studies with the reference to realization of first classes conducted in hospital condition.
Material and methods. Authors original opinion pool was used. The results were employed statistical analysis of the data, using c2 test.
Conclusions and results. It was discovered that the level of students satisfaction with the reference to realization of first classes conducted in hospital condition is average. First classes enable most of the students to verify their decision about occupation choice.
Nursing Topics 2008; 16 (3): 280-284
Wydane przez: Via Medica
Język: polski
Profil:
pielęgniarstwo
Rodzaj: Artykuł, Dostęp: Dla wszystkich, Odpłatność: Darmowe