Proces wdrożenia systemu zarządzania jakością w szpitalu
Abstrakt
Niniejsza praca odnosi się do doświadczeń związanych z wdrożeniem systemu zarządzania jakością w I Szpitalu Wojskowym z Przychodnią SP ZOZ w Lublinie na podstawie PN-EN ISO 9001:2001. Praktyka pokazuje, że droga do uzyskania certyfikatu ISO potwierdzającego, że w szpitalu wdrożono wspomniany system, była złożonym procesem i składała się z III etapów. W artykule przedstawiono rodzaje dokumentacji, która była przedmiotem oceny audytorów zewnętrznych w czasie audytu certyfikującego. W końcowej części pracy przedstawiono korzyści wynikające z zastosowania systemu zarządzania jakością w szpitalu, które należy rozpatrywać z punktu widzenia pacjenta, szpitala i pracownika.
Problemy Pielęgniarstwa 2008; 16 (4): 401–404
The presented study refers to practical experiences of implementing the system of quality management in a hospital based on PN-EN ISO 9001:2001. Practical experiences indicate that the route leading to the obtaining of the ISO certificate, which confirms that the system of quality management has been implemented in the Military Hospital No.1 with the Outpatient Department, Independent Public Health Care Unit in Lublin, was a complex process and consisted of 3 stages. The article presents the types of documentation concerning the system implemented, which was the subject of evaluation by external auditors during the certification audit. In the final section of the study, benefits from the implemented quality management system are discussed, which should be considered from the aspect of a patient, hospital, and a staff member.
Nursing Topics 2008; 16 (4): 401–404
Wydane przez: Via Medica
Język: polski
Profil:
pielęgniarstwo
Rodzaj: Artykuł, Dostęp: Dla wszystkich, Odpłatność: Darmowe