14312 nagrań 895 konferencji 3767 wykładowców Zrealizuj voucher

Uzyskaj dostęp do najwyższej jakości wiedzy medycznej. Zarejestruj się »

  Wymagania stawiane nauczycielom zawodu pielęgniarstwa — przeszłość, teraźniejszość, przyszłość

Autorzy: Beata Penar-Zadarko1, Monika Binkowska-Bury1, Małgorzata Marć1 1 - Instytut Pielęgniarstwa i Położnictwa, Wydział Medyczny Uniwersytetu Rzeszowskiego w Rzeszowie

Abstrakt

Zawód pielęgniarki wynika z troski o drugiego człowieka potrzebującego pomocy. Na przestrzeni lat zmieniał się system przygotowania do zawodu pielęgniarki, a także rola nauczyciela zawodu pielęgniarstwa. Celem pracy jest ukazanie wymagań stawianych nauczycielom pielęgniarstwa w zmieniającym się modelu kształcenia pielęgniarek. Przedmiotem analizy są regulacje prawne odnoszące się do standardów kształcenia praktycznego, w szczególności dotyczące kadry prowadzącej  kształcenie. Pociąga to za sobą konieczność zmiany roli nauczyciela, którego funkcja polegać ma na wspieraniu, inspirowaniu w procesie rozwiązywania problemów.

Problemy Pielęgniarstwa 2008; 16 (4): 405–408

 

The roots of nursery are very closely connected with a care of the sick. The system of nursing education and part professional nursing teacher. Has changed a lot since time. The aim of the study is to present challenges in the face of profession nursing’s teacher in variable model of nurse educating. The subject of analysis are legal regulations to standards of practical training, in particular the ones concerning the teaching body. It implies the necessity of change of teacher’s function — he should support and inspire in process of solving problems.

Nursing Topics 2008; 16 (4): 405–408

Wydane przez: Via Medica
Język: polski
Profil: pielęgniarstwo

Rodzaj: Artykuł, Dostęp: Dla wszystkich, Odpłatność: Darmowe