14294 nagrania 894 konferencje 3764 wykładowców Zrealizuj voucher

Uzyskaj dostęp do najwyższej jakości wiedzy medycznej. Zarejestruj się »

  Poziom satysfakcji z usług medycznych na oddziale neurologii

Satisfaction level of health service on the neurological ward

Autorzy: Barbara Książkiewicz1, Mgr Anna Smolińska1, Magdalena Marciniak2, Agnieszka Królikowska2, Renata Jabłońska2, Robert Ślusarz2 1 - Katedra i Klinika Neurologii Collegium Medicum, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
2 - Zakład Pielęgniarstwa Neurologicznego i Neurochirurgicznego Collegium Medicum, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Abstrakt

Wstęp. Pomiar poziomu satysfakcji z usług medycznych jest najczęściej stosowanym wskaźnikiem, który ma istotne znaczenie dla jakości oferowanej opieki. Celem niniejszej pracy była ocena poziomu satysfakcji z usług medycznych wśród pacjentów po udarze mózgu leczonych na oddziale neurologii, a ponadto poznanie opinii zespołu pielęgniarskiego dotyczących swoich świadczeń wykonywanych na tym oddziale.Materiał i metody. Badaniami objęto 50 pacjentów po udarze mózgu leczonych w Klinice i Katedrze Neurologii z Oddziałem Udarów Mózgu CM UMK w Bydgoszczy oraz grupę 25 osób personelu pielęgniarskiego z wyżej wymienionej jednostki. W pracy posłużono się metodą sondażu diagnostycznego, narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety.Wyniki i wnioski. Na podstawie otrzymanych wyników wysunięto następujące wnioski: 1) pacjenci pozytywnie oceniają pracę zespołu pielęgniarskiego w ponad 90%. Podobne opinie uzyskano ze strony personelu pielęgniarskiego; 2) pacjenci są zadowoleni z pracy personelu lekarskiego — oceny pozytywne kształtują się powyżej 80%; 3) stopień zadowolenia z ogólnej opieki medycznej podczas pobytu w klinice jest przez większość respondentów oceniany jako dobry; niższą ocenę dał zespół pielęgniarski. Udar Mózgu 2008; 10 (2): 70–82

Introduction. Measurement of satisfaction level of health service is the most often used rate which is very significant for the quality of offered care. The aim of this work was the assessment of satisfaction level of health service among patients after strokes, treated atneurological ward, as well as getting to know the opinions of nursing team about their service at this ward.Material and methods. The researches were carried out on the group of 50 patients after strokes who were treated at the Department and Clinic of Neurology with a Stroke Ward at Collegium Medicum; Nicolas Copernicus University in Bydgoszcz as well as on the group of 25 nursing team from the already mentioned unit.Results and conclusion. On the basis of achieved results the following motions were put forward: 1) the patients assess positively the work of nursing team at more than 90%. The similar opinions were expressed by the nursing team; 2) the patients assess positively the work of doctors team; positive opinions are going around 80%; 3) the level of satisfaction of general medical care during stay in hospital is assessed by the majority of respondents as good. A lower assessment was made by nursing team. Interdyscyplinary Problems of Stroke 2008; 10 (2): 70–82

Wydane przez: Via Medica
Data wydania: 2008-02-02
Język: polski
Profil: neurologia

Rodzaj: Artykuł, Dostęp: Dla wszystkich, Odpłatność: Darmowe